Šiame puslapyje yra talpinama informacija apie Kauno 1-osios muzikos mokyklos atliekamus tyrimus bei jų rezultatus.
Apklausoje dalyvavo 350 respondentų, procentinis atsakymų pasiskirstymas į kiekvieną klausimą yra toks:
Daugiausia žmonių apie Kauno 1-ąją muzikos mokyklą sužino iš artimųjų ir pažįstamų bei gauna rekomendacijas mokytis. Šis faktas leidžia teigti, jog apie mokyklą yra atsiliepiama teigiamai, o apie instituciją plačiai žinoma visuomenėje. Beveik trečdalis respondentų informaciją randa mokyklos interneto svetainėje, vadinasi šiuolaikiniam žmogui informacija apie mokyklą skaitmeninėje informacinėje sistemoje yra lengvai randama. Nemažai mokinių (15 %) nukreipiama į muzikos mokyklą iš ankstyvojo ir pradinio ugdymo įstaigų, todėl galima teigti, jog Kauno miesto pedagogai taip pat plačiai žino apie Kauno 1-ąją muzikos mokyklą. 5 % respondentų teigia į mokyklą atėję dėl Kauno 1-osios muzikos mokyklos mokytojų informacinės sklaidos, rekomendacijų, agitacinių koncertų, mokyklos pedagogų rengiamų vasaros stovyklų.
Kauno 1-osios muzikos mokyklos muzikos programų įvairovė yra tenkinanti poreikius.
Daugiau negu pusė (65 %) apklaustųjų apie mokykloje vykdomą ankstyvojo muzikinio ugdymo programą turi informacijos. Beveik 18 % respondentų, jei būtų pasidomėję, tikėtina, kad informaciją būtų lengvai radę. Siekiamybė – 35 % pagerinti informacijos sklaidą apie mokyklos vykdomą ankstyvojo muzikinio ugdymo programą.
Remiantis aukštais procentiniais duomenimis (90 %), galima teigti, jog šeimos į muzikos mokyklą atveda savo vaikus gerai apsvarstę savo galimybes ir siekius bei susipažinę su mokyklos siūlomomis muzikinio ugdymo programomis.
Didelę motyvacinę įtaką 55 % ugdytiniui daro koncertinė / konkursinė veikla. Mokytojo asmenybė ir profesionalumas sudaro 11 % motyvacinio pagrindo groti pasirinktu instrumentu. Profesionalumo siekia 31 % apklaustų respondentų, likusi dalis galimai nori įdomiai, turiningai leisti laiką muzikinėje veikloje.
Beveik visi apklaustieji pripažino, kad bendradarbiavimas su mokytoju vaiko ugdymo procese yra svarbi ugdomosios veiklos dalis.
Didžioji dalis (75 %) apklaustųjų yra susipažinę su mokyklos siūlomomis muzikinio ugdymo programomis.
Dauguma (79 %) respondentų apie tai, kad, baigus pagrindinį muzikinį ugdymą išduodamas LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos neformaliojo vaikų švietimo baigimo pažymėjimas, žino.
Dauguma (76 %) respondentų apie išplėstinio muzikinio ugdymo galimybes baigus pagrindinį muzikinį ugdymą žino.
Daugiau nei pusė (66 %) nežino arba neturi informacijos apie individualių ir grupinių pamokų pasirinkimo galimybes.
Siekiant išsiaiškinti, kaip vaikas jaučiasi teorinių dalykų pamokose, ar šios pamokos vaikui yra įdomios, naudingos ir informatyvios, Kauno 1-osios muzikos mokyklos administracija inicijavo apklausą 1-4 klasių mokinių tėvams „Mokinių savijauta teorinių dalykų pamokose“.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti teorinių dalykų pamokų privalumus bei trūkumus ir įvertinti mokinių savijautą teorinių dalykų pamokose.
Tyrimą atliko mokyklos direktoriaus įsakymu sudarytos darbo grupės nariai: J. Snudaitienė, R.Derbutienė, M.Chmieliauskaitė, T. Balaišis.
Tyrimo metodas – anoniminė apklausa, atlikta internetiniame portale www.apklausa.lt.
Parengtas 7 klausimų klausimynas su atsakymų teiginiais. Dalyvauti tyrime pakviesti pradinio ugdymo mokinių tėvai. Apklausa įgyvendinta 2021 m. gegužės 24 – 28 dienomis. Apklausos dalyvių skaičius – 258 mokinių tėvai.
Tyrimo rezultatai
Išvados
Rekomendacijos
Parengė Jolanta Snudaitienė.
Siekiant išsiaiškinti, kaip vaikas jaučiasi teorinių dalykų pamokose, ar šios pamokos vaikui yra įdomios, naudingos ir informatyvios, Kauno 1-osios muzikos mokyklos administracija inicijavo apklausą 5-8 klasių mokinių tėvams „Mokinių savijauta teorinių dalykų pamokose“.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti teorinių dalykų pamokų privalumus bei trūkumus ir įvertinti mokinių savijautą teorinių dalykų pamokose.
Tyrimą atliko mokyklos direktoriaus įsakymu sudarytos darbo grupės nariai: J. Snudaitienė, R.Derbutienė, M.Chmieliauskaitė, T. Balaišis.
Tyrimo metodas – anoniminė apklausa, atlikta internetiniame portale www.apklausa.lt.
Parengtas 12 klausimų klausimynas su atsakymų teiginiais. Dalyvauti tyrime pakviesti pagrindinio ugdymo mokinių tėvai. Apklausa įgyvendinta 2021 m. gegužės 24 – 28 dienomis. Apklausos dalyvių skaičius – 144 mokinių tėvai.
Tyrimo rezultatai
Išvados
Rekomendacijos
Atlikto tyrimo rezultatai leidžia teikti mokytojams rekomendacijas, kurios padėtų tobulinti mokinių savijautą teorinių dalykų pamokose:
Parengė Jolanta Snudaitienė
Siekiant išsiaiškinti, kokie veiksniai turi poveikį muzikos mokyklos mokinių mokymosi motyvacijai, Kauno 1-osios muzikos mokyklos administracija inicijavo tyrimą 5-8 klasių mokiniams „Mokinių motyvacija ir jos skatinimo galimybės“.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti pagrindinius veiksnius, įtakojančius muzikos mokyklos mokinių mokymosi motyvaciją.
Tyrimą atliko mokyklos direktoriaus įsakymu sudarytos darbo grupės nariai: J. Snudaitienė, V. Grigaitienė, S. Jermakovaitė, G. Maruškienė.
Tyrimo anoniminis aketavimas atliktas mokykloje. Parengtas 12 klausimų klausimynas su atsakymų variantais. Dalyvauti tyrimo apklausoje pakviesti mokyklos 5-8 klasių mokiniai. Anketinė apklausa įgyvendinta 2021 m. lapkričio 25 – gruodžio 15 dienomis. Tyrimo apklausos dalyvių skaičius – 164 mokiniai.
Tyrimo rezultatai ir išvados:
Veiksniai, skatinantys mokymosi motyvaciją, išsidėsto tokia seka:
Veiksniai, slopinantys mokymosi motyvaciją, išsidėsto tokia seka:
Į klausimą „Ar norėtum ką nors keisti mokykloje?“ dauguma mokinių atsakė, kad mokykloje viskas gerai, mokiniams viskas patinka.
Išvados:
Rekomendacijos:
Apklausos rezultatai leidžia teikti mokytojams sekančias rekomendacijas, kurios galėtų padėti stiprinti mokinių motyvaciją :
Parengė Jolanta Snudaitienė
Nuo 2020 m. gegužės 4 d. pradedant nuotolinį ugdymą ir siekiant sklandaus, kokybiško nuotolinio mokymo bei mokinių gerų mokymosi rezultatų, mokyklos direktorius M.Labanauskas inicijavo tyrimą.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kaip mokiniai pasirengę muzikiniam ugdymui nuotoliniu būdu. Tyrimą atliko direktoriaus pavaduotoja ugdymui R.Derbutienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui A.Sipavičienė, mokytojas metodininkas T.Balaišis, mokytoja metodininkė J.Snudaitienė.
Tyrimui pasirinkta anoniminė apklausa internetiniame portale www.apklausk.lt , parengtas 11 klausimų klausimynas su atsakymų variantais. Dalyvauti tyrimo apklausoje pakviesti visų mokyklos mokinių tėvai. Į tyrimo anketos klausimus atsakė 659 respondentai. Grįžtamasis ryšys – 55 % .
TYRIMO IŠVADOS:
Mokinių tėvai teigiamai vertina mokyklos pasirengimą ugdomąją veiklą vykdyti nuotoliniu būdu; sutinka su vaiko mokymu virtualioje aplinkoje; patvirtina, kad vaikas turi reikiamą muzikos instrumentą; kad namuose yra nuotoliniam mokymui reikalinga įranga ir vaikas gebės ja naudotis.
Išanalizavus mokinių tėvų atsakymus, gauti sekantys rezultatai:
Apibendrinus mokinių tėvų atsakymus, teiktinos šios rekomendacijos:
Pasiūlymų skiltyje išsakytos tėvų nuomonės apibendrinimas:
Parengė: mokytoja metodininkė J.Snudaitienė
Profesionalus, tikslingas ir kokybiškas ugdymas teigiamai veikia mokinių mokymosi rezultatus ir yra ypač svarbus mokinių emocinei bei socialinei raidai. Ugdymo kokybę lemia šie veiksniai: ugdymo turinys, mokytojų kompetencija, šilti mokinių ir mokytojų tarpusavio santykiai, mokytojų ir mokinių tėvų bendravimas ir bendradarbiavimas bei kiti.
Siekiant įvertinti chorinio dainavimo klasės mokinių ugdymo efektyvumą bei numatyti tolimesnes tobulinimo gaires, Kauno 1 – osios muzikos mokyklos direktorius M.Labanauskas inicijavo tyrimą mokinių tėvams.
Tyrimą 2020 m. vasario mėn. atliko darbo grupės nariai mokytojai J.Snudaitienė, Z.Sivakova, I.Baršauskienė, T.Balaišis, R.Terminas. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kaip tėvai vertina chorinio dainavimo klasės mokinių ugdymo kokybę. Tyrimui pasirinkta anoniminė mokinių tėvų apklausa internetiniame portale www.apklausk.lt. Parengtas 12 klausimų klausimynas su atsakymų variantais. Anketa išsiųsta 113 mokinių tėvų, į klausimus atsakė 43. Apklausoje dalyvavo 67 % pradinio ugdymo ir 33 % pagrindinio ugdymo mokinių tėvų.
TYRIMO IŠVADOS:
51 % respondentų teigia, kad jų vaikas noriai lanko muzikos mokyklą,
47 % – lanko dalinai noriai,
2 % – nenoriai.
23 % respondentų teigia, kad muzikos mokyklą lankančių jų vaikų siekiamybė yra išmokti groti ir dainuoti;
18 % – dalyvauti koncertinėje veikloje;
18 % – atskleisti savo talentus ir gebėjimus;
13 % – ugdyti bendravimo įgūdžius ir susirasti draugų;
12 % – įgyti profesionalių muzikos pagrindų;
16 % – muzikos mokyklą laiko tiesiog papildoma po pamokine veikla.
Respondentų nuomonė apie jų vaikams patinkančias ar nepatinkančias pamokas pasiskirstė sekančiai:
Choro pamokos patinka – 81 %, nepatinka -12 % mokinių, nuomonės neišreiškė 7 % respondentų.
Dirigavimo pamokos patinka – 57 %, nepatinka – 7 % mokinių, nuomonės neišreiškė 36 % respondentų.
Papildomo fortepijono pamokos patinka – 49 %, nepatinka – 26 % mokinių, nuomonės neišreiškė 25 % respondentų.
Solfedžio pamokos patinka – 28 %, nepatinka –33 % mokinių, nuomonės neišreiškė 39 % respondentų.
Muzikos istorijos pamokos patinka – 21 %, nepatinka – 36 % mokinių, nuomonės neišreiškė 43 % respondentų.
53 % respondentų mano, kad chorinėje klasėje koncertinės veiklos pakanka,
47 % pageidautų daugiau koncertų ir koncertinių išvykų.
86 % respondentų su vaiko mokytojais bendrauja retai,
14 % respondentų su mokytojais bendrauja gana dažnai.
60 % respondentų jų vaiko ir mokytojų tarpusavio santykius vertina puikiai;
21 % respondentų mano, kad tarpusavio santykiai yra geri, bet galėtų būti dar geresni;
19 % respondentų mano, kad vaiko ir mokytojų tarpusavio santykiai yra geri, bet ne su visais mokytojais.
43 % respondentų pažymėjo, kad tarp mokinių ir mokytojų palaikomi šilti ir draugiški tarpusavio santykiai;
29 % – kad mokytojai geba valdyti įvairias situacijas ir spręsti problemas;
12 % – kad mokytojai palaiko tik formalų bendravimą;
8 % – kad mokytojams nerūpi mokinių problemos.
6 % – kad mokymosi krūvis vaikui yra per didelis;
2 % – kad mokinių žinios yra vertinamos subjektyviai.
Respondentų nuomonė apie tai, kas pirmiausia skatina vaikų motyvaciją mokytis muzikos mokykloje, pasiskirstė sekančiai:
22 % – gera mokinių savijauta mokykloje;
19 % – noras išmokti dainuoti ir groti;
17 % – koncertinė ir konkursinė veikla;
17 % – pačių tėvų skatinimas;
14 % – noras lavinti gebėjimus ir tobulėti;
12 % – įdomios ir kūrybiškos pamokos.
Į klausimą, ar rekomenduotų mūsų mokyklą kitiems, teigiamai atsakė 81 % respondentų, 19 % šiuo klausimu neturėjo nuomonės.
REKOMENDACIJOS
Parengė: mokytoja metodininkė J. Snudaitienė
Palankus mokyklos mikroklimatas sudaro geresnes sąlygas kokybiškam ugdymui bei ugdymuisi. Teigiamas mokyklos psichologinis klimatas daro didelę įtaką mokinių rezultatams, pedagogų efektyviam darbui, bendradarbiavimui, skatina dalyvauti bendroje veikloje.
Siekiant išsiaiškinti, kaip mokyklos bendruomenė vertina mokyklos mikroklimatą – bendrą emocinę atmosferą, tarpasmeninius santykius ir bendradarbiavimo kokybę tarp mokinių, jų tėvų ir mokytojų, Kauno 1 – osios muzikos mokyklos direktorius M. Labanauskas inicijavo tyrimą 5 – 8 klasių mokiniams bei jų tėvams. Tyrimą 2019 m. gruodžio 2-15 d. atliko darbo grupės tyrimui atlikti nariai – l.e. direktoriaus pavaduotojos ugdymui pareigas J.Snudaitienė ir mokytojai J.Vaičiulienė, J.Karalevičienė, K.Dabravolskaitė, D.Terminaitė, T.Balaišis, P.Berūkštis.
5-8 klasių mokinių tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti, kaip mokiniai vertina ugdymo aplinką ir emocinę atmosferą mokykloje. Šiam tyrimui pasirinkta anoniminė anketinė apklausa. Parengtas 13 klausimų klausimynas su atsakymų teiginių skale.
Dalyvauti tyrimo apklausoje pakviesta 120 penktų – aštuntų klasių mokinių. Į visus klausimus atsakė 118 mokinių, du klausimynai sugadinti.
Žemiau pateikiami tyrimo rezultatai:
Išanalizavus ir apibendrinus mokinių atsakymus, teiktinos sekančios rekomendacijos:
Parengė: mokytojos metodininkės J. Snudaitienė ir J. Vaičiulienė
Mokinių tėvų nuomonė
5-8 klasių mokinių tėvų tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti, kaip mokinių tėvai vertina ugdymo aplinką ir emocinę atmosferą mokykloje. Tyrimui pasirinkta anoniminė apklausa atlikta internetiniame portale www.apklausk.lt.
Parengtas klausimynas, kurį sudaro 12 klausimų su teiginiais ir nuomonės išreiškimu. Dalyvauti tyrimo apklausoje pakviesti 348 respondentai. Į klausimyno visus klausimus atsakė 181 respondentas. Grįžtamasis ryšys lygus 52 procentams.
Išanalizavus ir apibendrinus mokinių atsakymus, gauti tokie rezultatai:
Pasiūlymų skiltyje tėvai teigiamai vertina mokyklos emocinę aplinką ir akcentuoja poreikį gerinti fizinę mokyklos aplinką, aktyvinti informacijos sklaidą bei ankstyvinti veiklų planavimą.
Tėvai siūlo:
Parengė: mokytojos metodininkės J. Snudaitienė ir J. Vaičiulienė