Respublikinis seminaras fleitos mokytojams

 

 

Vasario 12 dieną į Kauno 1-osios muzikos mokyklos didžiąją salę suvažiavo svečiai iš Vilniaus, Raseinių, Alytaus, Kaišiadorių muzikos ir meno mokyklų, taip pat iš Kauno miesto ir rajono: Sakralinės muzikos mokyklos, A. Kačanausko muzikos mokyklos, J. Naujalio muzikos gimnazijos, M. Petrausko scenos menų mokyklos, Garliavos meno mokyklos. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui, fleitos mokytoja metodininkė Agnė Sipavičienė ir vyresnioji fleitos mokytoja Rūta Gervienė suorganizavo respublikinį seminarą fleitos mokytojams „Fleitos pedagogo iššūkiai, problemos ir jų sprendimo būdai bei aktualijų apžvalga nūdienos muzikos/meno mokykloje“.

Seminare pranešimus skaitė didžiulę darbo su mokiniais patirtį turintys fleitos specialybės pedagogai: mokytojai ekspertai Valdas Kijauskas ir Aušra Lukoševičiūtė, mokytojai metodininkai Gailė Markevičienė, Asta Nikžentaitienė ir Paulius Berūkštis, vyresniosios mokytojos Rūta Gervienė ir Julita Puidokė, mokytoja Monika Ryškutė.

Mokytojas ekspertas Valdas Kijauskas savo pranešimu privertė susimąstyti, kokia muzikos mokyklos misija ir kokią įtaką besivystančiai jaunai asmenybei daro muzikos mokymasis.

Dalis mokytojų atvyko su mokiniais, džiaugėsi jų pasiekimais, dalinosi problemomis ir bandė drauge jas spręsti.

Mokytoja ekspertė Aušra Lukoševičiūtė su pirmus metus besimokančia Kotryna parodė, kokius metodus naudoja besiruošdama pamokai, koks svarbus garso formavimui fizinis ir psichologinis pasiruošimas, susikaupimas.

Kauno 1-osios muzikos mokyklos fleitos klasės mokinė Mėja dalyvavo atviroje pamokoje, kurią vedė jos mokytoja Rūta Gervienė. Išklausę ketvirtokės atliekamus: gamą a-moll, G. Gariboldi Etiudą G-dur ir P. Čaikovskio pjesę „Saldi svaja“ seminaro dalyviai nuoširdžiai dalinosi patarimais, kaip sustiprinti ir koncentruoti oro srovę, pagerinti garso kokybę. Atvira pamoka iššaukė diskusiją kaip mokyti mokinius derintis tarpusavyje ir su fortepijonu.

Vyresnioji mokytoja iš Vilniaus Karoliniškių muzikos mokyklos Julita Puidokė demonstravo paruošiamuosius fizinius pratimus. Naudojant šiuos pratimus lengviau susikaupti, atlaisvinti diafragmą, parengti kūną muzikavimui.

Mokytoja Monika Ryškutė didelį dėmesį savo pranešime skyrė jaunojo fleitininko stovėsenai. Kaip dažniausias klaidas nurodė pečių juostos įtempimą, rankų plaštakų netinkamą formavimą ir alkūnių prispaudimą prie šonų.

Daugiausia diskusijų sukėlė mokytojos metodininkės Gailės Markevičienės pranešimas. Pranešime minėti pagrindiniai skirtingų fleitos mokyklų aspektai. Atvykusi su mokine Ada pedagogė demonstravo kaip formuoja garsą, kokias pastabas dažniausiai išsako ir kaip išsprendžia iškilusias problemas. Kiek dažnai tenka bendrauti ir bendradarbiauti su mokinių tėveliais ir kaip laikui bėgant tai pasiteisina.

Atvykusi su dviem antros klasės mokinėmis Aura ir Liepa Raseinių meno mokyklos fleitos mokytoja metodininkė Asta Nikžentaitienė įrodė, kad ir visuotino karantino metu, per kompiuterio ekraną įmanoma išmokyti vaikus groti fleita, kokius iššūkius teko įveikti ir kas pavyko, kas, deja, ne.

Kauno 1-osios muzikos mokyklos mokytojas metodininkas Paulius Berūkštis pristatė savo Yotube kanalą „Fleitos mokytojas“, kurį naudoja skirdamas mokiniams namų darbus.

Seminaras baigėsi optimistine gaida, nuspręsta burtis į Fleitininkų draugiją, o organizatorės pažadėjo surengti seminarą ir kitais metais.

Paruošė: vyresnioji fleitos mokytoja Rūta Gervienė

Kauno 1-oji muzikos mokykla. Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Visos teisės saugomos © 2022

"... ir tik muzika suteikia gyvenimui spalvas" - Anonimas