M. Vaitkus ir J. Jakelis groja N. Hess

Britų kompozitoriaus Nigel Hess (g. 1953) kūrybą sudaro muzika kino filmams, teatro spektakliams, baletui, televizijai, pučiamųjų ansambliams. Vieni žymiausių kūrinių: muzika filmui „Ladies in Lavender“ (2004); muzika baletui, kuris buvo užsakytas ir pristatytas Didžiosios Britanijos Nacionalinio jaunimo baleto, remiantis 1980 metais Velso princo Čarlzo parašyta knyga vaikams „The Old Man of Lochnagar“; „Kalėdų uvertiūra“, kurios premjera įvyko 2007 metais Royal Albert Hall’e, atliekant Karališkosios filharmonijos orkestrui, ir, be abejonės, garsusis koncertas fortepijonui su orkestru, sukurtas pagal išties neeilinį prašymą. Už šį kūrinį britų klasikos apdovanojimuose N. Hess buvo nominuotas metų kompozitoriumi.

Nigel Hess koncertas fortepijonui ir orkestrui buvo užsakytas Velso princo Čarlzo su dedikacija jo močiutei Karalienei Elžbietai Motinai atminti, mirusiai 2002-aisiais, sulaukus 101 metų. Kaip teigė princas, šis kūrinys turėtų būti „…kažkas, kas galbūt patiktų pačiai Karalienei Motinai“. Koncerto premjera įvyko 2007 metais, fortepijono partiją kartu su Londono kameriniu orkestru atliko pasaulinio garso pianistas Lang Lang. Kūrinys buvo įrašytas atliekant šiam solistui 2007-ųjų liepą Šv. Jokūbo bažnyčioje koncerto metu. N. Hess koncertą fortepijonui su orkestru sudaro trys dalys: I – Šypsena, II – Meilė, III – Pareiga.

Kaip teigė pianistas Lang Lang – „Manau antroji dalis yra viena iš pačių gražiausių lėtųjų dalių, kokios tik sukurtos fortepijonui“. Kūrinyje girdime panašumų su kompozitorių F. Chopin, S. Rachmaninov, G. Holst kūryba.

Kaip teigė pats kompozitorius N. Hess, savo kūryboje naudodamas vaizdinius jis ir šiam kūriniui norėjo surasti bendrą vizualinę idėją arba koncepciją, „kabliuką“, kuris sietų visas koncerto dalis. Pirmoji dalis „Šypsena“ lengvumu ir gyvybingumu simbolizuoja Karalienės Elžbietos Motinos skleidžiamą įgimtą žavesį, šilumą, linksmumą. Antroji dalis „Meilė“ – tai Karalienės Motinos meilė šeimai ir savo brangiai šaliai Jungtinei Karalystei. Trečioji dalis „Pareiga“ įkūnija Antrojo pasaulinio karo prisiminimus ir karališkąją pareigą rūpintis savo tauta.

Kauno 1-osios muzikos mokyklos koncerte „Jaunieji talentai ir VDU kamerinis orkestras“ Nigel Hess koncerto fortepijonui ir orkestrui II-ąją dalį „Meilė“ atliko MANTAS VAITKUS, III-iąją dalį „Pareiga“ atliko JOKŪBAS JAKELIS. Abu solistai mokosi Kauno 1-ojoje muzikos mokykloje, 8 klasėje pas mokytoją ekspertę EDITĄ MATULIONIENĘ. Pianistai yra daugybės tarptautinių ir respublikinių konkursų laureatai, taip pat sėkmingai koncertuojantys duetu. Keletas iš svarbiausių pasiekimų:

MANTAS VAITKUS: 2015 05 Tarptautinis konkursas Acireale, Italija – Grand prix; 2015 11 Tarptautinis konkursas Cortemilia, Italija – 2 vieta; 2016 02 Respublikinis fort. ansamblių konkursas „Akcentai“ – 2 vieta; 2016 06 Tarptautinis konkursas „Trofeo musicale“ Prienuose – Grand prix fortepijoninių duetų kategorijoje; 2016 06 Tarptautinis konkursas Ischia, Italija – Grand prix duetų kategorijoje; 2017 01 Tarptautinis konkursas Villa Meridiana, Santa Maria di Leuca, Italija – Grand prix; 2017 05 IV-asis tarptautinis konkursas „Citta di Siracusa“ – Grand prix fortepijoninių duetų kategorijoje; 2017 06 Tarptautinis konkursas „Olimpo musicale“ Prienuose – 1 vieta fortepijoninių duetų kategorijoje; 2017 12 Tarptautinis konkursas „Edelveis“ Vienoje, Austrijoje – 1 vieta; 2018 04 Tarptautinis konkursas „Forte duo“ Šakiuose – Grand prix; 2018 05 Tarptautinis pianistų konkursas Tivate, Juodkalnija – 1 vieta solo kategorijoje ir visų konkurso amžiaus kategorijų fortepijoninių duetų Grand prix, 200 eur premija; 2018 06 Tarptautinis konkursas „Musica pianoforte“ Prienuose – Grand prix; 2018 11 Respublikinis konkursas „Nuo baroko iki romantizmo” Naujojoje Vilnioje – laureatas; 2019 01 Tarptautinis konkursas Slovakijoje „Sniežny Oskar“ – 2 vieta; 2019 04 Tarptautinis konkursas „Musica insieme“, Musile di piave, Italijoje – Grand prix fortepijoninio dueto kategorijoje; 2019 04 Respublikinis konkursas „Skambinu su draugu“ Elektrėnuose – Grand prix; 2020 02 28 Tarptautinis V. Vitaitės fortepijoninių ansamblių konkursas Utenoje – laureatai, geriausias ansamblis; 2020 05 „Muzika@“ konkursas – Grand prix duetų kategorijoje; 2020 10 21 Koncertas su VDU kameriniu orkestru Kauno valstybinėje filharmonijoje; 2020 11 13 Tarptautinis konkursas „Žvaigždėtas ruduo“ – 1 vieta solo ir fort. duetų kategorijoje; 2020 11 Tarptautinis konkursas „Orpheus“ Italijoje – Grand prix duetų kategorijoje; 2020 11 23 Tarptautinis konkursas „XX century music+” – 1 vieta duetų kategorijoje.

Debiutiniu koncertu su kameriniu orkestru džiaugiasi MANTAS VAITKUS: „Man buvo įdomu, bet sunku išsirinkti kokį kūrinį groti. Labai daug koncertų teko perklausyti, kol išsirinkau man patinkantį. Kūrinio mokymosi procesas buvo gan ilgas, nes visada būdavo kur tobulėti. Labai esu dėkingas savo mokytojai, kuri padėjo pasiruošti ir visiems kitiems, kurie prisidėjo prie šio koncerto įgyvendinimo. Įdomiausia buvo koncertuoti kartu su orkestru, girdėti ir susilieti su kitų instrumentų tembrais kuriant bendrą interpretaciją. Šios patirties niekada nepamiršiu”.

JOKŪBAS JAKELIS: 2013 m. Tarptautinis konkursas „Flame” Paryžiuje, Prancūzija – 2 vieta; 2014 m. Tarptautinis konkursas Aci Bertoncelj Slovėnijoje – 2 vieta; 2014 m. Tarptautinis konkursas „Olimpo musicale” Prienuose – 1 vieta; 2015 m. Tarptautinis konkursas „Sonorum” Kaune – 2 vieta; 2015 m. Respublikinis konkursas „Garsų vaivorykštė” – 2 vieta; 2015 m. Respublikinis konkursas „Jaunieji fortepijono lyderiai” – Grand prix; 2015 m. Tarptautinis konkursas „Musica pianoforte” Prienuose – Grand prix; 2015 10 koncertas su VDU kameriniu orkestru Kauno valstybinėje filharmonijoje; 2016 06 Tarptautinis konkursas „Trofeo musicale” Prienuose – du Grand prix solo ir dueto kategorijose; 2016 06 Tarptautinis pianistų konkursas Ischijoje – Grand prix solo ir dueto kategorijose; 2016 11 Tarptautinis kamerinės muzikos konkursas „Muzikos tiltai” Kaune – 1 vieta (su oktetu ir 1 vieta duetų kategorijoje su broliu); 2017 04 Respublikinis jaunųjų pianistų konkursas „Garsų vaivorykštė“ – Grand prix; 2017 04 II-asis Tarptautinis jaunųjų smuikininkų ansamblių ir orkestrų festivalis – dalyvauta su Kauno 1-osios muzikos mokyklos smuikininkų ansambliu; 2017 04 Respublikinis fortepijoninių ansamblių konkursas Elektrėnuose – diplomas; 2017 05 IV-asis Tarptautinis „Citta di Siracusa“ konkursas Sicilijoje, Italija – Grand prix solo ir fortepijoninio dueto kategorijose; 2017 06 Tarptautinis konkursas „Olimpo musicale” Prienuose – 1 vieta solo ir ansamblių kategorijose; 2017 11 18 Respublikinis konkursas „Crescendo” Klaipėdoje – laureatas; 2018 02 02 Respublikinis konkursas „Muzikos garsai“ Kaune – garbės raštas už artistiškumą; 2018 03 Respublikinis fort. ansamblių konkursas „Akcentai“ – 2 vieta; 2018 04 Tarptautinis konkursas „Forte duo” Šakiuose – Grand prix; 2018 05 Respublikinis konkursas „Piano tech” Kaune – 1 vieta; 2018 05 Tarptautinis pianistų konkursas Juodkalnijoje – solo 1 vieta ir duetų Grand prix; 2018 06 Tarptautinis konkursas „Musica pianoforte” Prienuose – Grand prix duetų kategorijoje; 2019 04 Tarptautinis konkursas „Musica insieme“, Musile di piave, Italijoje – Grand prix fortepijoninių ansamblių kategorijoje; 2019 04 Respublikinis konkursas „Skambinu su draugu“ Elektrėnuose – Grand prix; 2020 02 28 Tarptautinis V. Vitaitės fortepijoninių ansamblių konkursas Utenoje – laureatai, geriausias ansamblis; 2020 05 Konkursas „Muzika@” – Grand prix duetų kategorijoje; 2020 10 21 Koncertas su VDU kameriniu orkestru Kauno valstybinėje filharmonijoje; 2020 11 13 Tarptautinis konkursas „Žvaigždėtas ruduo“ – 1 vieta fort. duetų kategorijoje; 2020 11 tarptautinis konkursas „Orpheus” Italijoje – Grand prix 4-oje amžiaus kategorijoje; 2020 11 23 Tarptautinis konkursas „XX century music+” – 1 vieta duetų kategorijoje.

Nuostabaus koncerto įspūdžiais dalijasi JOKŪBAS JAKELIS: Prieš penkis metus konkurse laimėjau galimybę groti koncertą su orkestru. Tai buvo viena laimingiausių akimirkų mano gyvenime. Septintoje klasėje sužinojęs, kad gausiu dar vieną progą pagroti su orkestru labai apsidžiaugiau ir kibau į darbą. Tikrai nebuvo lengva išmokti tokio masto kūrinį, bet būsimo koncerto įsivaizdavimas man teikė daug motyvacijos. Repeticijos buvo lengvos, nes žinojau, kad su kiekviena diena vis artėjau prie savo tikslo ir jaučiau didelę mokytojos pagalbą bei palaikymą. Koncerto metu buvau labai laimingas, buvo be galo gera girdėti sau už nugaros galingą orkestro skambesį.

Net dviejų savo mokinių sėkme džiaugiasi ir nepaprastai šiltai atsiliepia mokytoja ekspertė EDITA MATULIONIENĖ: Viena iš dienų, kurių niekada nepamiršiu, buvo 2020 spalio 21-oji, kai du talentingi mano klasės vaikai atliko britų kompozitoriaus Nigel Hess koncerto su orkestru II ir III dalis Kauno valstybinėje filharmonijoje su VDU kameriniu orkestru. Tokios šventės pedagoginiame darbe labai reikalingos, jos tarsi įprasmina nueitą kelią, apibendrina patirtį ir skatina ieškoti tolimesnių iššūkių. Pats darbo procesas reikalauja kūrybiškumo, laiko ir daug emocijų. Tai nebuvo pirmas mano mokinių pasirodymas su orkestru, turėta patirtis labai pravertė. Laikotarpis buvo sudėtingas, karantininiai ribojimai žvelgė į akis, todėl repeticijoms vasarą pasitelkėme įrašus „YouTube“ platformoje, orkestro partiją girdėdami iš garso kolonėlių, grojome kartu. Tokiu būdu „kartu grojome“ su garsiausiais pasaulio orkestrais ir solistais. Namie vaikai taip pat repetavo ausinėse girdėdami Lang Lango atliekamą šio koncerto interpretaciją. Tokie pavyzdžiai įkvepia siekti profesionalaus atlikimo, įsiklausymo į subtiliausius niuansus ir inspiruoja techninių problemų sprendimo būdų paieškas.

Jokūbas ir Mantas yra labai skirtingos asmenybės, praktiškai priešingi poliai, kurie vienas kitą traukia ir papildo. Pradėję savo muzikinį kelią kaip solistai, nuo 2016 metų groja ir kaip fortepijoninis duetas. Jų asmenybių skirtumai lemia labai sėkmingo dueto išsipildymą, po kiekvieno pasirodymo sulaukiančio nuostabių įvertinimų. Jokūbas yra kaip stichiškas uraganas, o Mantas – romantikas, estetas, mąstytojas. Jo emocinis stabilumas, fenomenalus muzikalumas, gebėjimas įsiklausyti, apskaičiuoti kiekvieną interpretacijos momentą ir tai įgyvendinti padeda jam kurti puikias kūrinių interpretacijas. Realiai groti pradėjęs gana vėlai, mano manymu, pasiekė didelių aukštumų. Jokūbas yra be galo techniškas, veržlus, artistiškas, turi visas savybes, reikalingas koncertuojančiam pianistui. Bet, kaip dažnai būna, nėra sutvertas kantriam detaliam darbui, nori visko čia ir dabar. Tad nuolat tenka kovoti, kad dirbtų savarankiškai. Bet jei turi aiškų tikslą – tada jokių problemų. Koncertui su orkestru ruošėsi intensyviai ir su azartu.

Abu berniukai daug koncertavo įvairiuose koncertuose mokykloje, mieste, renginiuose Kauno filharmonijoje. Turi sukaupę didžiulę konkursinę patirtį, koncertuoja su vis naujomis programomis, kurias padaro per gana trumpą laiką. Mėgsta ir šiuolaikinę muziką, neseniai pateko į šiuolaikinio kompozitoriaus P. Zacharov „YouTube” kanalą su jo kūrinio interpretacija, ten surinko daug peržiūrų ir puikių komentarų bei gavo asmeninę kompozitoriaus padėką. Pernai iš žymaus Singapūro pianisto Shoun Choo gavo asmeninį pagyrimą už kūrinio “Fiestravaganza” atlikimą. Šis kūrinys įrašytas ir mūsų mokyklos išleistame kompaktiniame diske.

Šį N. Hess koncertą parinkau sąmoningai pasiūliusi Mantui lėtąją jo dalį romantišku „Love” pavadinimu, o Jokūbui – veržliąją trečiąją ,,Duty”. Nigel Hess muzika sužavėjo mane savo šiuolaikiškumu, minčių raiška, harmonija. Perklausėme tikrai daug kūrinių, kol nusprendėme imti šį ir niekada nepasigailėjome.

Labiausiai man patinka kūrinių interpretacijų kūrimas, pats darbo procesas. Koncertas – tarsi paskutinis taškas etape, juokais vadiname jį „išrišimu”, kaip nuodėmių atleidimas vadinamas religijoje. Tai absoliuti sielos šventė, apsivalymas, kuris neša katarsį ir begalinį dėkingumo jausmą žmonėms, prisidėjusiems prie vaikų galimybės koncertuoti su orkestru filharmonijos scenoje: organizatoriams, puikiam dirigentui, muzikantams… Atskiros padėkos nusipelno vaikų tėvai, nes jų palaikymas yra didžiulė paskata ir vaikams, ir mokytojui”.

Parengė: vyresnioji akompaniatorė, mokytoja Silvija Jermakovaitė

Naudoti šaltiniai:

https://www.classicfm.com/composers/hess/music/piano-concerto/
https://www.gramophone.co.uk/review/hess-n-piano-concerto
https://www.fabermusic.com/music/concerto-for-piano-and-orchestra-534
https://www.fabermusic.com/we-represent/nigel-hess

Norvegų kompozitoriaus Edvardo Grygo (1843-1907) koncertas fortepijonui ir orkestrui a-moll, op. 16 laikomas vienu iš svarbiausių XIX a. romantizmo epochos kūrinių fortepijonui. Koncertas pasižymi lyriškumu, poetiškumu, jame skamba norvegų liaudies muzikos intonacijos, nacionalinių šokių ritmika. Koncertas a-moll parašytas Danijoje, 1868 metų vasarą, kompozitoriui būnant 25-ių metų. Kaip pats E. Grygas rašė: „Tai buvo labai tvanki karšta vasara Mothsgården (red. past. Kopenhagos šiauriniame priemiestyje), bet aš šį laiką prisimenu labai džiugiai…vis dėlto noriai sėdau prie darbo ir parašiau koncertą fortepijonui ir orkestrui, kuriame išties yra labai gerų dalykų“.

Šio kūrinio premjera įvyko 1869 balandžio 3 dieną Kopenhagos koncertų salėje, fortepijonu solo partiją atliekant kompozitoriaus draugui pianistui Edmund Neupert bei karališkajam Danijos orkestrui diriguojant Holger Simon Paulli. Įdomu tai, jog pasaulinėje kūrinio premjeroje pats kompozitorius E. Grygas dalyvauti negalėjo dėl įsipareigojimų Norvegijoje, tačiau šiame renginyje dalyvavo Danijos karalienė Louise, bei žymusis rusų pianistas virtuozas Antonas Rubinšteinas, netgi šiam vakarui paskolinęs savo asmeninį fortepijoną. Daug vėliau, 1886 sausio 30-ąją, Danijos Karališkajame teatre E. Grygas fortepijonu atliko savo paties koncerto a-moll, op. 16, solo partiją su Danijos karališkuoju orkestru, diriguojamu Johan Svendsen. Šis koncertas įvyko visai netrukus po sėkmingo kito E. Grygo pasaulinį pripažinimą pelniusio, pagal H. Ibsen penkių veiksmų pjesę parašyto kūrinio – „Pero Giunto“ pastatymo Dagmar teatre, Kopenhagoje, tų pačių metų sausio 17-ąją.

Nuostabiuoju E. Grygo kūrybos perlu, koncertu fortepijonui ir orkestrui a-moll, op. 16 žavėjosi ir kiti garsūs kompozitoriai: Piotras Čaikovskis, reflektavęs kūrinio lyriškumą rašė, kad „Vyraujanti melancholija tarsi atspindi viso Norvegijos peizažo grožį, tokias didžiules ir didingas platybes, tokias pilkas ir niūrias, bet visada pilnas žavesio…ir greitai randa kelią į mūsų širdis, sukeldama šiltas simpatijas“. Štai Ferencas Listas itin teigiamai atsiliepė apie E. Grygo koncertą a-moll, op. 16, kuomet pastarojo apsilankymo metu Romoje 1870 metais, F. Listas kūrinį paskaitė „iš lapo“ ir suteikė kompozicinių patarimų dėl kūrinio instrumentuotės.

Kauno 1-osios muzikos mokyklos koncerte „Jaunieji talentai ir VDU kamerinis orkestras“ Edvardo Grygo koncerto fortepijonui ir orkestrui a-moll, op. 16, antrąją dalį Adagio nuostabiai poetiškai bei profesionaliai atliko Kauno 1-osios muzikos mokyklos 10 klasės mokinė EMILIA NEVERAUSKAITĖ.

Jaudinančiais įspūdžiais dalijasi EMILIA: Galiu užtikrintai pasakyti, kad galimybė pagroti su orkestru man buvo didelis iššūkis, atsakomybė ir garbė, o laikotarpį iki koncerto skyriau ir pasiruošimui, ir refleksijai. Dažnai apimdavo mintys ir klausimai – „Kodėl muzika tokia svarbi mano gyvenimo dalis? Ar verta tiek stengtis dėl kelias minutes trunkančios akimirkos?“. Su muzika aš susipažinau būdama labai maža, kai net nežinojau, kas yra fortepijonas. Nebūčiau visai atvira, jei sakyčiau, kad pamilau muziką nuo pat pirmų dienų, net metų. Nuo pat mažens dalyvaudavau koncertuose ir konkursuose, kuriuose patyriau ir džiaugsmingų laimėjimų, ir liūdnų akimirkų. Dažnai žmonės mato tik išorines muzikos pasirodymų puses – gražias sukneles, dideles scenas, garsius plojimus, bet daug kas turbūt neįsivaizduoja, kiek darbo reikia įdėti, kad pavyktų pagroti sudėtingą kūrinio vietą, kiek valandų reikia nerimauti, ar gerai pavyks pasirodymas. Kartais net kildavo mintis, kiek laisvo laiko turėčiau, jei viską mesčiau. Tik užaugusi aš supratau, kiek vertingų gyvenimo pamokų mane išmokė muzika. Visų pirma – kokį mažą skirtumą gyvenime padaro talentas ir kiek daug gali pasiekti sunkiu darbu. Dar viena pamoka – negalima kažko mesti, būtina pabaigti, ir už tai aš ypatingai dėkinga savo muzikos mokytojai ir tėvams. Per šį laiką užaugau ne tik aš pati, bet ir mano meilė muzikai. Grojimas fortepijonu man tapo vienas pagrindinių būdų nusiraminti, išreikšti įvairias emocijas ir pradžiuginti kitus. Šis koncertas buvo lyg paveikslas, kuriame nutapytas mano ilgas draugystės kelias su muzika, ir jo aš tikrai niekada niekada nepamiršiu.

Jaunoji pianistė EMILIA yra puikiai pasirodžiusi tiek kaip solistė, tiek kaip fortepijoninio ar kamerinio ansamblio dalyvė daugiau kaip dvidešimtyje konkursų Lietuvoje ir užsienyje. Ryškiausi EMILIOS NEVERAUSKAITĖS laimėjimai: 2013 m. tarptautinis konkursas ,,Sonorum“- II vieta; 2013 m. respublikinis konkursas ,,Jaunieji fortepijono lyderiai“ – II vieta; 2014 m. XXIII-asis tarptautinis konkursas ,,G. Campochiaro“ Pedaroje, Sicilijoje – I vieta; 2014 m. tarptautinis ansamblinio grojimo konkursas Marktoberdorfe, Vokietijoje – I vieta; 2015 m. respublikinis konkursas ,,Jaunieji fortepijono lyderiai“ – I vieta; 2015 m. tarptautinis konkursas ,,Musica pianoforte“ – Grand Prix, kamerinio ansamblio kategorijoje – I vieta; 2017 m. tarptautinis konkursas ,,Edelweiss“ Vienoje – I vieta; 2017 m. V-asis tarptautinis konkursas Ischijoje, Italijoje – I Absoliuto vieta; 2018 m. tarptautinis konkursas ,,Musica Pianoforte“ – I vieta; 2019 m. respublikinis konkursas ‚,Jaunieji fortepijono lyderiai“ – II vieta; 2021 m. tarptautinis konkursas ,,International Music Astana“ – Grand Prix.

Nuostabiu savo mokinės pasirodymu džiaugiasi EMILIOS mokytoja VIDA GRIGAITIENĖ: Emilią fortepijoninio meno mokau dešimtus metus. Laiko perspektyvoje matau kaip iš kuklios, nepaprastai jautrios mergytės išaugo giliai mąstanti, įvairiapusiškai apsiskaičiusi, puikiai besimokanti, kultūringa mergina. Nuo mažumės ji išsiskyrė tėvelių įdiegtu nuosekliu, pareigingu darbu, o įgimtos muzikalumo, kūrinio pajutimo dovanos suteikė galimybę vis giliau bristi į fortepijono literatūros vandenis. Koncertas fortepijonui su orkestru – plačiausias stambios formos kūrinys fortepijonui, suteikiantis nepaprastą euforijos jausmą tiek atlikėjui, tiek klausytojui. Ačiū už suteiktą tokią retą galimybę mokiniams šį didžiulį džiaugsmą patirti ir tuo pačiu, pasidalinti su klausytojais.

Parengė: vyresnioji akompaniatorė, mokytoja Silvija Jermakovaitė

Naudoti šaltiniai:

https://www.redlandssymphony.com/pieces/piano-concerto-in-a-minor-op-16

https://web.archive.org/web/20071113232314/http://eng.grieg07.no/?page=66&news=183&history=archive&PHPSESSID=4997fb240397c9a2baf05646163dd170

https://www.chandos.net/chanimages/Booklets/BI1441.pdf

https://www.hollywoodbowl.com/musicdb/pieces/2718/piano-concerto-in-a-minor-op-16

https://www.wqxr.org/story/griegs-piano-concerto-minor-ode-scandinavian-summers/

Kauno 1-oji muzikos mokykla. Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Visos teisės saugomos © 2023

"... ir tik muzika suteikia gyvenimui spalvas" - Anonimas