PAŽINKIME SAVO MOKYTOJĄ


Pazink Head

SVEIKI, AŠ JŪSŲ MOKYTOJA: AGNĖ SIPAVIČIENĖ


Kalbiname Kauno I-sios muzikos mokyklos fleitos mokytoją metodininkę, pučiamųjų, liaudies instrumentų ir akordeono metodinės tarybos pirmininkę AGNĘ SIPAVIČIENĘ.

Kaip taip nutiko, kad patekot į muzikos mokyklą?

Vieną dieną, mano geriausios draugės mama atėjo pas mus į svečius, ir pasiūlė leisti mane, kartu su jos dukra, lankyti muzikos mokyklą. Mama kiek paabejojusi mano muzikiniais gabumais, galiausiai sutiko. Draugės kieme – draugės muzikos mokykloje.

Kodėl būtent fleita?

Įstojau į muzikos mokyklą ir pasirinkau fleitą, nes mano geriausia draugė taip pat pasirinko šį instrumentą.

Kas labiausiai įsiminė iš muzikos mokyklos laikų?

Labiausiai man patiko individualumas, kai atėjęs į pamoką gali pabendrauti su savo mokytoju. Mokytojas buvo geranoriškas ir labai draugiškas, todėl mokytis būdavo smagu.

Kaip apibūdintumėt savo pirmąją specialybės mokytoją?

Buvau dar labai maža ir menkai prisimenu savo pirmąją fleitos mokytoją, Ji buvo kantri ir dėmesinga. Kai ji išėjo iš darbo, aš papuoliau mokytis pas mokytoją Gintautą Puskunigį – tuos metus atsimenu puikiai. Jie buvo kupini draugiško, geranoriško bendravimo, įgijau puikių žinių. Pamokos būdavo labai įdomios, todėl noriai eidavau ir stengdavausi nepraleisti nei vienos.

…bet kažkas ir nepatiko?

Muzikos mokykla man labai patiko, ten gyvenimas vykdavo visai kitokia forma nei įprastoje mokykloje. Mūsų, Kazlų Rūdos R. Žigaičio menų mokykloje, visiems mokiniams buvo privalomas choras. Tiesiog pabosdavo vaikščioti į choro repeticijas, kai kieme kiti vaikai linksmai žaidžia. Bet koncertai ir koncertinės išvykos atpirkdavo tas monotoniškas repeticijas.

Ir vis dėlto pasirinkote profesionalios muzikantės kelią?

Mano mokytojas – G. Puskunigis, pasiūlė mokytis Kauno Juozo Gruodžio konservatorijoje, nuvežė į konsultaciją.  Konsultavomės pas doc. L. Čiapą ir man labai patiko, tad nutariau įstoti į konservatoriją ir toliau mokytis muzikos.

Ar Jūsų pasirinkimui turėjo įtakos tėvai? Kokia buvo jų nuomonė?

Mano mama yra labai išsilavinusi ir liberalių pažiūrų, ji mano tokį sprendimą priėmė geranoriškai ir palaikė mane.

Kaip sekėsi krimsti aukštuosius muzikos mokslus toliau?

2001 m. baigiau Kauno Juozo Gruodžio konservatorija, doc. Liongino Čiapo fleitos klasę. Vėliau tęsiau studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, 2005 m. baigiau bakalauro ir 2007 m. magistro studijas taip pat pas doc. L. Čiapą.

Kas Jus labiausiai žavėjo studijų metais?

Man labai patiko būti muzikante – būti fleitininke, patiko pati muzika ir galimybė save išreikšti per muziką. Taip pat labai mėgau koncertuoti solo ar su pučiamųjų instrumentų orkestru, atlikti nuostabaus grožio muziką.

Ateina ta akimirka, kuomet riekia pradėti dirbti…

Pirmoji pamoka, kurią aš pravedžiau, dar man besimokant konservatorijoje, trečiame kurse, buvo privati fleitos pamoka suaugusiai moteriai, kuri norėjo išmokti groti fleita. Atlygis buvo mažokas, bet kaip moksleivei buvo puikus uždarbis :) . Vėliau, kelerius metus, mokiau pradinių klasių mokinius groti išilginėmis fleitomis, Kauno Suzuki pradinėje mokykloje. Na, o rimtą darbą ėmiau dirbti mokydamasi Muzikos Akademijoje trečiame kurse –  Jiezno vaikų muzikos mokykloje.

Kokia buvo Jūsų darbo pradžia joje?

Atėjau dirbti iš karto pabaigusi Muzikos Akademijos magistro studijas, su malonumu kasdien eidavau į darbą. Sveikindavausi su visais mokykloje sutiktais mokytojais, kurie nustebę žiūrėdavo į mane, nes dažnai palaikydavo mokine :) …

Ar daug kas pasikeitė nuo to laiko, kai pradėjote dirbti, iki dabar?

Taip, susipažinau su visais mokytojais, įsiliejau į jų bendruomenę. Sutikau daug šviesių žmonių, bendraminčių ir puikių draugų.  Ugdau pačius nuostabiausius savo mokinius, kurie noriai mokosi groti fleita.

Ar pedagoginiame darbe dar yra to užsidegimo ar džiugesio?

Nuo mažens man labai patikdavo vaikai – bendrauti su jais, žaisti, draugauti, pati esu užaugusi didelėje penkių vaikų šeimoje. Labai smagu matyti kaip mokiniai auga, keičiasi, patinka bendrauti su jais, džiugina jų entuziazmas, nuoširdumas, o kai visa tai apjungia noras mokytis groti fleita, tai fantastika!!!

…bet kažkas kelia ir liūdesį?

Mane labiausiai liūdina, kai geri ir gabūs mokiniai nutraukia muzikos mokymąsi dėl per mažo ryžto ar tėvų nepalaikymo – juk tai yra viena iš gyvenimo pamokų “pradėtą darbą atlikti iki galo”.

Ko pasigendate iš šiuolaikinių mokinių?

Dažnai pasigendu atsakomybės, bet jie juk vaikai, o vaikai nėra suaugę. Todėl su kiekviena diena bandom stiprinti šį jausmą.

Ką muzika suteikia jaunai asmenybei?

Manau visapusišką asmenybės lavinimą, kas to nesupranta, pameta šį kelią, o po daugelio metų gailisi.

Pastebit kaip keičiasi mokinių požiūris į muzikos mokslą?

Taip, mokinių požiūris į muziką kinta. Juos sudominti yra tikrai sudėtinga, nes yra begalės įdomesnių veiklų, nei žiūrėti į juodai baltą natų lapą ir kartoti dar, ir dar, ir dar kartą.

Mokytojui reikia pasitelkti kūrybiškumą, kad tas juodai baltas lapas taptų fantazijos išraiška, stengtis pabudinti vaiko vaizduotę, tada mokinys iš pamokos išeina laimingas ir su šypsena veide.

Jei mokinys nenori groti, gal jo ir nereikia versti?

Jei pats mokinys nenori groti, o nori jo tėvai – tada tikrai nereikia jo versti, nes verčiamas mylimas netapsi. O jei jis nenori groti dėl to, kad jam tiesiog nesiseka atsiskleisti, vistik verta stengtis rasti raktą į jo širdį.

Kaip manote, ko niekada nevertėtų sakyti mokiniui?

Kritikuoti ir lyginti su kitu mokiniu, kuris tarkim, geriau groja, nes geriausi rezultatai pasiekiami tik atkakliu darbu.

Būna, kad gailitės, jog kažko nepasakėt?

Gal būt per mažai pagyriau, padrąsinau kai jam to reikėjo.

Ar manot, kad šiais laikais mokytojo darbas yra vertinamas?

Vertina tie, kurie supranta ir džiaugiasi savo vaikų pasiekimais, nors ir pačiais mažiausiais.

Koks Jūsų mėgstamiausias kompozitorius? Atlikėjas?

Be jokios abejonės W.A.Mocartas. Jo muzika stebuklinga. Puikiausias fleitos atlikėjas James Galway, jo atliekama fleitos muzika nuostabi.

Ar klausotės tik klasikinės muzikos ar mėgstate ir kitų žanrų muziką?

Mėgstu įvairią muziką, klausau ne tik klasikos, mėgstu ir kitokią muziką, viskas priklauso nuo laiko, vietos ir nuotaikos. Patinka Nora Johnes, Sting, Dream Theatre, Antikvariniai Kašpirovskio dantys, Jazzu ir k.t.  

Jei ne muzika, kuo būtumėt buvę?

Per savo darželio išleistuves, kai paklausė kuo būsiu užaugusi – atsakiau “darželio auklėtoja” :)

Ką mėgstate veikti laisvalaikiu?

Mėgstu skaityti knygas, keliauti, bendrauti ir leisti laiką su savo vaikais.

Ar nenusivylėte, kad esate muzikos mokytojas? Gal vertėju būti kažkuo kitu?

Ne, nenusivyliau, manau esu ten, kur turėjau būti. Jei reikėtų keisti darbą, tai būčiau vaikų darželio auklėtoja :)

Ko palinkėtumėt jauniesiems muzikantams, kremtant mokslus muzikos mokykloje?

Palinkėčiau kantrybės žiūrint į tas juodai baltas natas, ištvermės kartojant tuos pačius kūrinius, stiprybės kasdien minant muzikos mokyklos slenkstį, meilės širdyje, spalvų muzikos pasaulyje ir džiaugsmo krūtinėje dovanojant savo atliekamą muziką klausytojams.

Tad kodėl verta mokintis Kauno 1-je muzikos mokykloje?

Nes tai yra muzikos mokykla Nr. 1, kurioje dirba puikiai savo darbą išmanantys, visą savo širdį ir profesionalias žinias mokiniams atiduodantys, muzikos mokytojai!!!

Ačiū Jums už pokalbį.

Mokslo metų pabaiga

Mokslo metų pabaiga

Trofeo Musicale 2019 konkurse

Trofeo Musicale 2019 konkurse

Trofeo Musicale 2019 konkurse

Trofeo Musicale 2019 konkurse

Kauno 1-oji muzikos mokykla. Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Visos teisės saugomos © 2019

"... ir tik muzika suteikia gyvenimui spalvas" - Anonimas