PAŽINKIME SAVO MOKYTOJĄ


Pazink Head

SVEIKI, AŠ JŪSŲ MOKYTOJA: RŪTA BIMBAITĖ


Kalbiname Kauno I-sios muzikos mokyklos fortepijono mokytoją ekspertę, Fortepijono vyresnių klasių vadovę RŪTĄ BIMBAITĘ.

Ką galvojate apie tokią iniciatyvą?

Sveiki kolegos, mokiniai ir tėveliai. Smagu, kad mokyklos jaunimas sugalvojo pakalbinti kolegas ir, žiū, gal po truputį pavyks... Žinoma, ir man truputį nedrąsu pasisakyti, truputį tingisi galvoti ir kalbėti po darbų maratono gegužės mėnesį...

Mokytojo Domanto sugalvota labai daug klausimų, kad padėtų mums atsiskleisti.

Visada žinojote kuo norėsite būti?

Ne, nebuvau aš tokia užtikrinta, pasirinkdama šią profesiją. Turėjau labai didelių abejonių apsispręsdama, nes vidurinėje mokykloje mokiausi viską tik labai gerais pažymiais... Bet turėjau įkvepiančią ir atkaklią pirmąją fortepijono mokytoją, kuri sugebėjo įkalbėti mane ir mano tėvelius...

Dirbate jau daug metu...

Per 30 pedagoginio darbo metų dirbau ir dirbu dviejose mokyklose: vienoje mažiausių – Veiverių A. Kučingio meno mokykloje ir vienoje didžiausių muzikos mokyklų Lietuvoje – Kauno I-ojoje. Esu neblogai susipažinusi su mokinių gabumų, poreikių bei interesų įvairove.

Visi keičiasi, pergalvoja savo vizijas ir misijas. O kaip muzikos mokyklos?

Aišku, kad muzikos mokykla turėjo ir turi daugiau keistis ir atsiliepti į šiuolaikinių mokinių ir tėvelių lūkesčius. Kaip ir visa Lietuva – keičiamės labai lėtai, bet visgi – KEIČIAMĖS!

Kodėl verta rinktis Kauno 1-ją muzikos mokyklą?

Kodėl gi XXI a. reiktų ateiti mokytis į „pirmą muzikalkę“, o ne, pvz., šokti gatvės šokius? Paprasta. Todėl, kad baigę 8 metų programą mūsų mokykloje, mokiniai pasirenka ir įstoja į geriausias miesto gimnazijas... ir po to dar – mokytojų ir muzikos įkvėpti, daugelis nusprendžia toliau tęsti muzikavimo praktiką pas mus.

„Bet kas iš tos muzikos“ dauguma pasakytų...?

Na, taip, dar visi žinome seną tiesą, kad muzika yra matematikos draugė. Muzika, kaip ir matematika, padeda suprasti, kad pasaulis nėra tik juodas ir baltas, padeda žvelgt į dalykus giliau. Ji padeda kelti klausimus ir suprasti, kada atsakymų gali ir nebūti. Mokyklinėj matematikoj turi išspręsti uždavinį ir gauti tikslų atsakymą. O muzikoj atsakymą gali tobulinti ir tobulinti...

Muzika – tai apie skaičius...?

Dar muzika yra apie jausmus. Muzikuojantis žmogus – jautresnis draugas, nuoširdesnis partneris šeimoje, atidesnis bendruomenei – geresnis pilietis, visapusiškesnis, žmogiškesnis vadovas – ministras ar  prezidentas...

O mokymo  metodikos keičiasi su laiku?

Fortepijono pedagogika dažniausiai – ir visiškai pagrįstai – remiasi laiko patikrintais (galima sakyti – konservatyviais) metodais. Tačiau turime juos dažniau ir drąsiau atnaujinti bei pritaikyti laiko dvasiai, kad tradicijų rutina ilgainiui „nesugraužtų“ paskutinių mokinių ir pedagoginės sistemos.

Koks Jūsų, kaip mokytojos, tikslas ugdymo proceso metu?

Kasdieniame nuosekliame fortepijoninių įgūdžių ugdymo darbe nuolat prisimenu, jog stengiuosi ugdyti aktyvų ir žingeidų muzikos mėgėją, kuris neketina ateities sieti su muziko profesija. Tačiau aktyvus muzikavimas jam ateity galėtų likti prasminga laisvalaikio veikla. Todėl, manau, fortepijono mokytojas šiuolaikinėje muzikos mokykloje pirmiausia turi kreipti dėmesį į praktinę, taikomąją ugdymo paskirtį – kaip per kuo trumpesnį laiką suteikti pakankamus pradinius grojimo įgūdžius ir išmokyti mokinį savarankiškai juos taikyti įvairioje aktyvioje muzikinėje veikloje.

Mokytojas, tai tas kuris tik moko?

Manau, kad, fortepijono mokytojas – pirmiausia muzikos švietėjas.  Labai svarbūs yra mokinio ir mokytojo tarpusavio santykiai – bendradarbiavimas, tikėjimas ir pasitikėjimas. Mūsų darbo forma – individuali pamoka – įgalina tuos santykius padaryti tikresnius ir artimesnius. Mokytojo ir mokinio atvirumas, diskusijos apie muzikavimo patirtį ir pažangą leidžia moksleivį geriau pažinti, tiksliau veikti ir pasiekti geresnių rezultatų.

Individualumas ar ansambliškumas?

Man svarbus ir visų mano klasės mokinių tarpusavio bendravimas muzikos pagalba. Tai turi didelės įtakos mokymosi motyvacijai. Todėl ypatingai skatinu ir mėgstu ansamblinį muzikavimą. Grojame įvairius fortepijoninius ansamblius (4, 6, 8 rankoms). Taip pat su kitų instrumentų mokytojais sudarome kamerinius ansamblius.

Bachas, Mozartas, Černis... Privaloma?

Kreipiu dėmesį į repertuaro parinkimą – muzika turi būti patraukli, vertinga, žinomų autorių. Dalį mokinių repertuaro būtinai sudaro ansambliai, džiaziniai kūriniai, lengvos šiuolaikinės pop muzikos aranžuotės.

Sunku šiais laikais „y“ ir „post-x“ kartų atstovus kažkuo motyvuoti...

Manau, kad muzikinį bendradarbiavimą ir mokymosi motyvaciją ugdo klasės koncertai, kuriuose būtinai dalyvauja visi klasės mokiniai. Juos rengiu 2 kartus į metus. Klasės koncertus rengiu ne tik mokykloje, bet ir įvairiose miesto muziejų salėse. Skatinu moksleivius ruoštis atrankoms į svarbesnius mokyklos koncertus, dalyvauti festivaliuose, konkursuose, muzikinėse ekskursijose, kur jie susipažįsta su mokiniais, grojančiais kitais muzikos instrumentais ir tampa draugais gyvenime ir gal net feisbuke... Kai turime aiškų tikslą dalyvauti renginyje, vaikai greičiau ir geriau įsisavina muzikines užduotis. Ruošimasis pasirodyti scenoje leidžia labiau išbaigti muzikinį kūrinį, atkreipti dėmesį į įvairias smulkmenas, paieškoti įvairesnių išraiškos priemonių.

Sudėtingi uždaviniai tenka XXI a. fortepijono mokytojui?

Iš tiesų, tai, manau, visi mes ieškom tos pusiausvyros tarp žaidybinių elementų ir rimto darbo XXI amžiaus fortepijono pamokoje.

Kas įkvepia toje darbo kasdienybėje?

Kas mane įkvepia kasdienybėje? Smalsūs mokiniai ir „užsivedę“ darbu kolegos.

Ir pabaigai ką nuotaikingesnio...

Bet... Pagaliau atostogos! Maudysiuosi ežere, skaitysiu, klausysiu operų...

Linkiu visiems atostogose ir darbe daugiau meilės muzikai ir artimui savo, daugiau šypsenų ir dar daugiau kantrybės!

Tai kas Jūs tokia?

Fortepijono mokytoja Rūta, kuri moko groti ir galvoti!

Ačiū už pokalbį kitaip.

Su mokine Kauno Filharmonijoje

Su mokine Kauno Filharmonijoje

Konkurso akimirka

Konkurso akimirka

Megaujantis vasara

Megaujantis vasara

Mokytoja ir bezdžionėlė

Mokytoja ir bezdžionėlė

Kauno 1-oji muzikos mokykla. Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Visos teisės saugomos © 2020

"... ir tik muzika suteikia gyvenimui spalvas" - Anonimas